dissabte, 30 de gener del 2016

EL DIA A DIA

El curs avança i, malgrat aquestes temperatures gens fredes, ja estem al febrer. I avança el trimestre també. D’aquí poc tindrem les preavaluacions i no ens adonarem i estarem preparant els exàmens finals. I parlant d’això, amb temps (ara que encara estem a temps), l’avaluació la estem construint ara mateix, no d’aquí unes setmanes quan arribin els finals. És aquest dia a dia com es consoliden els aprenentatges i les competències que se’n deriven. Potser sóc repetitiu, però encara no s’acaba d’entendre. I no s’acaba d’entendre en el sentit global. Ho hem de creure també. Ho hem de difondre en els nostres fills i filles. Hem de canviar les preguntes del dia a dia, hem de passar del “tens algun examen per la setmana que ve?” al què esteu fent de tal matèria ara mateix?, quin és el teu dia a dia?, quin llibre treballeu o treballareu d’aquí poc?, què li has preguntat al Josep (o qui sigui) avui a classe que no entenies? I també preguntar com se senten, com estan anímicament...
Els exàmens ja vindran, i s’han de saber fer bé també, però sense aquest dia a dia l’examen serà una carcassa buida que no s’entendrà, que no comportarà cap benefici. Perquè han (i hem) d’arribar a pensar en els exàmens com una de les oportunitats que tenen per lluir-se i demostrar el què han après (no el que he memoritzat sense assimilar-ho). I l’examen també és un bon moment per aprendre, però d’això ja en parlarem en un altre moment.
Seguirem.

Fins aviat!

Josep

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada