dijous, 19 de febrer del 2015

O aprenem tots o no aprèn ningú

Ja sabeu que tenim entre cella i cella mirar de ser molt més eficients en el procés d'aprenentatge, i que el mètode en què creiem per sortir-nos-en és ambiciós i té a veure amb una reformulació de tot el que havíem entès fins ara que havia de ser això de l'ensenyament. És lent, perquè suposa donar un gir important en molts sentits, però els fruits ens di donen la raó, si em permeteu la immodèstia. És difícil demostrar a través d'un blog que els resultats són bons, però ahir mateix, amb 3r, vaig poder-ho comprovar. Parlàvem de Romanticisme i Realisme, a partir de la discussió ben entesa i el debat. La satisfacció dels alumnes en adonar-se que ells havien participat en el procés va ser molt més gran que no pas si hagués estat xerrant jo sol una hora i mitja. Penso que els vostres fills estan assimilant força bé els canvis i seria molt molt bo que també vosaltres ens recolzéssiu en aquest sentit i els féssiu notar que el que més us interessa és que aprenguin, que reflexionin, que treballin i que s'esforcin, i no tant que memoritzin textos per treure una nota determinada i se n'oblidin al cap de 24 hores.

Les coses funcionen, de veritat, i us necessitem, pares i mares, perquè tot es consolidi.

Xavi 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada